Iemācīties patstāvīgi saģērbties un sakārtot savas drēbes ir bērnam nozīmīga prasme. Tas nemaz nav tik vienkārši kā varētu šķist, jo jāpieņem lēmums, ko vilkt mugurā, jārūpējas par apģērbu, netīrās drēbes jāieliek veļas grozā, bet tīrās jāsaloka un jānoliek vietā. Ceram, ka šie padomi noderēs!
Tīru drēbju piegāde
Pienāk vecums, kad bērnam jāapgūst, kā pašam salocīt drēbes un nolikt tās vietā. Tā viņi būs iesaistīti mājas darbos, kā arī izjutīs gandarījumu par paveikto. Drēbes atvilktnē vai plauktā iesakām uzglabāt kastēs, ko viegli izņemt, pārnēsāt un papildināt.
Es zinu, ko šodien vilkšu mugurā!
Ne tikai pieaugušie, bet arī bērni uz āķiem skapja ārpusē vakarā var uzkarināt apģērbu, ko vilkt nākamajā dienā. Šāds ieradums mazinās rīta steigu. Jo labāk, ja blakus ir spogulis, kurā sev uzsmaidīt.
Caurskatāma kārtība
Caurspīdīgas kastes vai grozi ļauj vieglāk atrast iemīļoto krekliņu vai džemperi. Drēbes, ko nēsā biežāk, ērtības labad ieteicams turēt visparocīgākajā augstumā. Ja vienu un to pašu plauktu vecākais brālis vai māsa dala ar jaunāko, tad mazajam atvēli zemāko atvilktni.
Mammu, es pats!
Bērnam ir viegli parūpēties par savu garderobi, ja drēbes atrodas viņam sasniedzamā augstumā. Pakāpšanās soliņu šim nolūkam labāk neizmantot. Piemēram, skapis ar izvelkamo plauktu ļauj patstāvīgi pārlūkot un izvēlēties apģērbu pat maziem bērniem.
Laiks veļas dienai
Kāpēc nesagādāt bērnam pašam savu veļas grozu? Tam nav jābūt lielam, lai netīro drēbju kaudze nekļūtu pārāk liela un smaga. Šī kaste ar nodalījumiem ir labs variants, kas jau no mazotnes ļauj mācīt šķirot drēbes pirms mazgāšanas.
Citas preces mantu uzglabāšanai bērnistabā
Citi padomi bērnistabai
Šeit apkoptas noderīgas idejas bērnistabai no mazuļa pirmajām dienām un radošām un drošām rotaļām līdz mācību zonas iekārtojumam, ko var pielāgot bērnam augot.
Droša vide mājās zīdaiņiem un bērniem
Augot bez puniem un nobrāzumiem neiztikt, taču mājās bērniem nevajadzētu gūt nopietnus savainojumus. Lai ikdiena būtu pēc iespējas drošāka, paskaties un izvērtē mājokļa iekārtojumu no bērna skatupunkta.